Snö snö och ännu mera snö!! :D

För oss där den ena föräldern är egen företagare och jobbar med att ploga snö och sanda och så under vintertid så är det underbart!
Snö betyder jobb, jobb betyder pengar och pengar betyder en mycket gladare gubbe ^^ 
Haha neråå.. Jag tycker faktiskt om snö jag också :)
Minusgraderna kan jag väl klara mig utan men utan det ena kan man ju inte ha det andra så man får väl vara glad ändå?

Kom hem från min farmor för en stund sen (har i princip bara hunnit vara ut med besten) och sitter just nu och gör bara ingenting..
Var blandade känslor att vara där..
Har inte varit där på ca 6 år..
Visst är det trevligt och roligt att träffa den sidan av släkten men samtidigt så är det så jävla jobbigt för på något sätt så påminner dom mig om pappa allihopa..
Såg som tur var inget foto på honom för då hade det nog inte gått så bra..
Tänker riktigt mycket på honom nu för tiden.
Undrar hur allt hade varit om han fortfarande hade levt..
Hade jag varit den jag är idag?
Det var så jävla mycket som förändrades när han dog..
Saknar honom som fan iallafall..
I april så är det åtta år sedan cancern tog hans sista andetag och han lämnade oss tre efter sig..
Kan inte fatta att det är så länge sen..
Kommer ihåg när mamma berättade det som att det var igår..
Och jag stack och lämnade min stackars lilla söta underbara syster..
Visst hade hon mamma och våran styvpappa men JAG är hennes storasyster..
JAG ska skydda henne från allt ont och JAG ska finnas där för henne..
Men det var JAG som lämnade henne..
Lämnade verkligheten i en vecka för att roa mig och inte se tillbaka mer än nödvändigt..
Men det är nånting som JAG kommer att ångra resten av mitt liv...
Faaaaaaan så jävla känslosam man ska bli..

Jag har världens underbaraste styvpappa som skulle göra allt för oss och det har han bevisat tusen gånger om..
Kunde inte önska mer..
Men i slutändan så är han inte MIN pappa..

Det är inte många som har en så stor och underbar familj som vi har och det vet jag..
Men det är inte heller alla som går igenom de saker som vi har gjort..
Vissa har det bra mycket svårare medans vissa inte ens skulle kunna föreställa sig något liknande..

Nej nu ska jag göra lite nytta innan jag slår ner mitt arsle i soffan och glor på tv ^^

See you when I do



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0