...

När jag fått monstret i säng så ringde jag mamma för att kolla läget..
Morfars tillstånd är väl någorlunda stabilt för tillfället men han "glömmer bort" att andas ibland så nu är han flyttat till centralintensiven och om det inte blir bättre så kopplar dom honom till en respirator..
Då blir andningen bättre så det är ju skönt det men om hjärtat däremot skulle lägga av så kommer dom inte att göra någonting..
Men vad är det för liv att ligga med respirator då?
Jag älskar min morfar, trots att han är en vimsig gubbe som inte är riktigt klok i huvudet ibland, och vill gärna ha honom kvar ett tag till men till vilket pris?
När ska man börja se efter andras bästa istället för sitt eget?
Är det rätt att hålla honom vid liv utan att han egentligen lever?
Skulle det vara bättre för honom om han bara får somna in?
Det är sånt som far i mitt huvud just nu..

Nu när monstret är i säng kan jag inte längre hålla tillbaka tårarna..
Hatar det här..
Hatarhatarhatar!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0