Puss sjukan ^^

Hahaha det är vad jag har åkt på tydligen :P

Det var Das Bajse som kallade det så när jag berättade för henne..
Körtelfeber..
Aja man ska ju prova allt?
Då kommer jag alltså att må såhär i 1-2 veckor till..

Kom att tänka på det när jag upptäckte att jag flagnade på fingrarna och kom att tänka på att sköterskan funderade över det när jag ringde om monstret i måndags natt..
Så otålig och nojjig som jag är så ringdejag till sjukvårdsrådgivningen IGEN..
Fjärde gången den här veckan ^^
Iallafall så sa hon att det var högst troligt att det var det..
Eftersom det är ett virus och ingen bakterie så finns det ingen penicillin utan jag ska fortsätta med värktabletter och jag ska ta det väldigt lugnt..
Hur i helvete ska jag kunna ta det lugnt i flera veckor!?
Man kan tydligen vara väldigt trött i ett par månader efteråt också!
Det vägrar jag..
Okey kanske inte tänker springa något maratonlopp men palla att bara ligga på soffan?
Icke!

Just ja..
Det kallas för puss sjukan eftersom det inte smittas genom luften utan genom att byta saliv, t.ex pussas, kyssas eller dela sked ^^

Jaja men då ska jag väl lägga mig och ta det lugnt igen då =/

Syns eller hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0